 |
آثار موزهای
کارکرد ارتباطی خانه ـ موزه بهمثابه ابژۀ هنری [دوره 2، شماره 9] |
 |
آذر امدادی.
مطالعه تطبیقی آثارجودی شیکاگو و عکاسیهای آذر امدادی با تأثیرپذیری از «شام واپسین» داوینچی [دوره 2، شماره 3] |
 |
اجرا.
نشانه شناسی وجودی و کاربرد آن در موسیقی: نظریه زمیک و تولد آن از روح موسیقی [دوره 2، شماره 5] |
 |
ادبیات.
مطالعات تطبیقی؛ محصول گفتمان شرقشناسی [دوره 2، شماره 3] |
 |
ارتباطات شهری- روایت- حوزۀ عمومی- مکان و نامکان- پدیدارشناسی توصیفی
مطالعۀ ارتباطات شهری در فرایند انتقال روایتها: مروری بر اماکن عمومی شهر تهران [دوره 2، شماره 10] |
 |
استادان
آیین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی هنر در بوته نقد [دوره 2، شماره 10] |
 |
اصفهان نو.
روایتپردازی در فضای شهری معاصر: الگوی آرشیپلاگو پیکره مطالعاتی: بافت تاریخی شهر اصفهان [دوره 2، شماره 5] |
 |
اقتباس.
از تراروایت تا بیشروایت؛ بررسی روایتهای دومدرجه [دوره 2، شماره 5] |
 |
ایوان پاولوف
گونه شناسی خطاهای تراژیک در نمایشنامه های سوفکل از منظر رفتار گرایی ایوان پاولف (مطالعه موردی نمایشنامه آنتیگونه ) [دوره 2، شماره 11] |
 |
برند سبز.
سیر تحول اکوبرندینگ: از اکولیبلینگ تا اکودیزاینینگ [دوره 2، شماره 4] |
 |
بهشت نور
نمادپردازی بهشت نور در طومارنگاره چینی مانوی [دوره 2، شماره 10] |
 |
بیژن نجدی.
نقد زیستمحیطی داستانهای بیژن نجدی (مطالعۀ موردی سه داستان) [دوره 2، شماره 4] |
 |
بیشمتنیت ژنتی.
بازنمایی عکس در تصویرگریهای ابوتراب غفاری در روزنامه شرف با رویکرد بیشمتنی [دوره 2، شماره 3] |
 |
پروژۀ طراحی صنعتی.
ارزیابی اثربخشی روش یادگیری مشارکتی جیگ ساو بر آموزش فرایند طراحی صنعتی [دوره 2، شماره 7] |
 |
پل معلّق.
بررسی مفهوم، لحن و وجه در رمان پل معلّق [دوره 2، شماره 8] |
 |
پیر بوردیو.
تکوین زیرمیدان تئاتر ایران در دهۀ 90 شمسی براساس نظریۀ میدان پیر بوردیو [دوره 2، شماره 9] |
 |
پیرامت
عناصر بصری در عنوانهای مذهب: بررسی تکه قطعه مانوی MIK III 4970 c recto & verso [دوره 2، شماره 8] |
 |
پیرنگ.
بررسی سازوکار ساختار روایی «شاهرُخ»: تجلی اسطوره فرهنگی «حُر» [دوره 2، شماره 2] |
 |
تخصص طراحی.
آموزش طراحی مبتنی بر علوم شناختی طراحی [دوره 2، شماره 7] |
 |
تکثر سطوح روایی.
روایتشناسی «شیار 143» اثر نرگس آبیار سیالیت در چینش روایی و زاویهدید (نگاه و زاویهدید زنانه به دفاع مقدس) [دوره 2، شماره 8] |
 |
تنویت
اسطورۀ وای، ایزدی دووجهی [دوره 2، شماره 10] |
 |
تهران.
ناهمزمانی فضا: خوانش تطبیقی سرآغازهای تجسم فضای مدرن در کالبد دارالخلافه ناصری و نقاشی متأخرصفوی [دوره 2، شماره 3] |
 |
جشن هنر شیراز.
پیتر بروک و تئاتر بینافرهنگی [دوره 2، شماره 1] |
 |
جنسیت.
فلسفه بومفمینیسم و پارادوکس ذاتگرایی در آفرینش هنری: بازخوانی سهگانه فرهنگ/طبیعت/جنسیت در هنرهای تجسمی معاصر [دوره 2، شماره 4] |
 |
جهانی شدنِ هنر
تحلیل جامعهشناختی سرقت هنری در بستر جهانی شدن [دوره 2، شماره 9] |
 |
خاورمیانه
هنر نفتی: در همتنیدگی مدرنیته نفتی و تحولات هنر معاصر ایران و خاورمیانه [دوره 2، شماره 9] |
 |
خاورمیانه.
ظرفیت شناسی دیپلماسی و برندسازی ملی هنر معاصر اسلامی در خاورمیانه [دوره 2، شماره 6] |
 |
خوانش.
سلطهجویی روایت در سرودههای مالدورور [دوره 2، شماره 8] |
 |
دیرش و شمارش.
روایت و زمان [دوره 2، شماره 8] |
 |
دیوید لینچ.
ویژگیهای سوررئالیسم جدید در سینما: با نگاهی به آثار دیوید لینچ [دوره 2، شماره 2] |
 |
رشد صنایع.
دگردیسی طراحی صنعتی و نقش آموزش در پیشرفت صنایع در ایران [دوره 2، شماره 7] |
 |
روایت تصویری
بازنمایی تصویری روایتهای اوستا در نقاشیهای مسعود عربشاهی [دوره 2، شماره 11] |
 |
رویکرد.
درآمدی بر بوطیقای نقد [دوره 2، شماره 1] |
 |
زمستان 66.
گسست های معرفتی در نمایشنامه های محمد یعقوبی [دوره 2، شماره 1] |
 |
سطوح درگیری با هنر اسلامی.
هنر اسلام و مسلمانان؛ سطوح مواجهه و تعامل [دوره 2، شماره 7] |
 |
سینما و تصویر.
روایتهای بالادستی در تقابل با روایتهای جاری: مطالعۀ موردی ادبیات و هنر [دوره 2، شماره 6] |
 |
شاهنامه
اقتباس از مکاتب نگارگری ایرانی در تصویرسازی کتاب کودک با موضوع قصههایی از شاهنامه [دوره 2، شماره 7] |
 |
شاهنامه.
درام و روایت اقتباسی: نظریۀ انتحار [دوره 2، شماره 5] |
 |
شخصیتداستانی (پرسوناژ).
تحلیل پیرنگهای موازی و بررسی تکثر زاویههای دید در فیلمنامه «جدایی نادر از سیمین» اثر اصغر فرهادی [دوره 2، شماره 5] |
 |
صلح.
فرایند روایی شکلگیری معنا با مدد از سیر در زمان در تابلوهای «یارا تسلط»، «ملکالکلام»، «سجده» و «بطلان» اثر جواد بیاد [دوره 2، شماره 5] |
 |
طبیعت.
طبیعت پیدا و ناپیدا در رمان بزرگراه اثر فرانسوا بن [دوره 2، شماره 4] |
 |
عباس کیارستمی هنری لفور.
سازوکار ضرباهنگ کاوی «زیست محیطی» هنری لفور در بیان سینمایی بر اساس با نگاهی به دو فیلم «طبیعت بی جان» و «باد مارا خواهد برد» [دوره 2، شماره 4] |
 |
علمسنجی.
وضعیت بروندادهای پژوهشی اعضای هیئت علمی طراحی صنعتی دانشگاه تهران از زمان تأسیس تا سال 1402 [دوره 2، شماره 7] |
 |
علوم اعصابشناختی.
تأثیر مبانی عصبشناختی ادراک دیداری بر مدالیتۀ دیداری در فرایند طراحی گرافیکی [دوره 2، شماره 6] |
 |
غرفه ایران.
نمایشگاههای جهانی و دیپلماسی نمایشگاهی : مطالعه جامعه شناختی اکسپو 2020 دبی و تجربه حضور ایران [دوره 2، شماره 9] |
 |
فرا ارزش تنشی.
معماری: از متنبودگی تا ابژهشدگی؛ پیکرۀ پژوهش: پل خواجوی اصفهان [دوره 2، شماره 6] |
 |
فرایند هنری.
گفتهپردازی در فرایند؛ مورد مطالعه: مجسمههای محسن وزیری مقدم، ابژههای هنری پویا [دوره 2، شماره 6] |
 |
فرش دستباف
شناسایی و معرفی ظرفیتها و قابلیتهای دیپلماسی فرهنگی فرش دستباف ایران [دوره 2، شماره 11] |
 |
فرشچیان.
مطالعه ترامتنی قربانی کردن ابراهیم؛ نقاشیهای رامبراند و فرشچیان [دوره 2، شماره 2] |
 |
فرهنگ دیجیتال.
شبه ابژهها در وضعیت دیجیتال: هنر و تنیده شدن انسان و ماشین [دوره 2، شماره 6] |
 |
قاجاریه.
نقد دیدگاههای هنرپژوهان درباره هنر قاجار طی سدههای ۱۳ تا ۱۵ هجری (با تاکید بر هنر نقاشی) [دوره 2، شماره 2] |
 |
کارولین رائو.
بررسی و تحلیل شرایط ظهور امپرسیونیسم انتزاعی در عرصه هنر نقاشی (مکتب نیویورک: از 1940م تا به امروز) [دوره 2، شماره 11] |
 |
کریستو-کلود.
تحلیل مولفهها و مسائل «زیباشناسیِ زیستمحیطی» در آثار کریستو - کلود [دوره 2، شماره 4] |
 |
کلید واژه ها آبجی خانم- صادق هدایت- داغ ننگ- ارونیگ گافمن- نقد.
نقد و بررسی داستان آبجی خانم براساس نظریه داغ ننگ اروینگ گافمن [دوره 2، شماره 11] |
 |
کمونی قزوی
فرشتگان فروافتاده در فالنامهی شاهطهماسبی و نسخههای مصور عجایبالمخلوقات و غرایبالموجودات کمونی قزوینی [دوره 2، شماره 10] |
 |
متن.
تجلی نقد بر روند تولید عکاسانه از منظر حقایق سوبژکتیو [دوره 2، شماره 1] |
 |
مشتزن.
تطبیق نظامهای روایی و تعاملی براساس رابطه تصویر و نوشتار در کتابهای تصویری ویلی ترسو و مشت زن [دوره 2، شماره 3] |
 |
موزه.
صورتهای بیانی حضور و غیاب ابژهها در موزه [دوره 2، شماره 7] |
 |
موزهشناسی انتقادی
نقد روایتهای شرقشناسانه در بازنمایی هنر اسلامی در موزهها [دوره 2، شماره 9] |
 |
نشریات معماری.
مفهوم نقدمعماری: سیر تاریخی و گونهها [دوره 2، شماره 2] |
 |
نقاشی معاصر
دگرگونگی جایگشتی کاخ خورنق بهزاد در نقاشی معاصر [دوره 2، شماره 8] |
 |
نگاره «خلیفه هارون در حمام».
برداشتهای پستمدرنیستی کلودیا پالماروسی و سودی شریفی از نگاره «خلیفه هارون در حمام» کمالالدین بهزاد [دوره 2، شماره 3] |
 |
نورتروپ فرای
فرهنگ تصویر جهانیِ ژانر "پیهتا" در صحنۀ نقاشی معاصر ایران با رویکرد تراژیک نورتروپ فِرای [دوره 2، شماره 10] |
 |
هانیبال الخاص.
واسازی روایت، خوانشی از نقاشیهای هانیبال الخاص [دوره 2، شماره 1] |
 |
هنر دیجیتال
تحلیل معنا در آثار زیست محیطی رافائل لوزانو -همر [دوره 2، شماره 11] |
 |
هنر معاصر.
روششناسی تحلیل گفتمان انتقادی سازمانی فرکلاف در مطالعات سازمانی و رویدادی هنر [دوره 2، شماره 1] |
 |
هنر نوگرا.
بازخوانی تصویر هنر مدرن در مطبوعات دهههای سی و چهل [دوره 2، شماره 2] |
 |
یوری لوتمان.
مطالعه تقابل «فرهنگ» و «طبیعت» به مثابه نظام معناساز در فرایند ترجمه فرهنگی
بررسی تطبیقی نمایشنامه «اتوبوسی بهنام هوس» و دو اقتباس سینمایی کازان و توکلی [دوره 2، شماره 1] |