[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..

نمایه کلیدواژه ها

تمام نسخه ها
:: آثار موزه‌ای کارکرد ارتباطی خانه ـ موزه به‌مثابه ابژۀ هنری [دوره 2، شماره 9]
:: آذر امدادی. مطالعه تطبیقی آثارجودی شیکاگو و عکاسی‌های آذر امدادی با تأثیرپذیری از «شام واپسین» داوینچی [دوره 2، شماره 3]
:: اجرا. نشانه شناسی وجودی و کاربرد آن در موسیقی: نظریه زمیک و تولد آن از روح موسیقی [دوره 2، شماره 5]
:: ادبیات. مطالعات تطبیقی؛ محصول گفتمان شرق‌شناسی [دوره 2، شماره 3]
:: ارتباطات شهری- روایت- حوزۀ عمومی- مکان و نامکان- پدیدارشناسی توصیفی مطالعۀ ارتباطات شهری در فرایند انتقال روایتها: مروری بر اماکن عمومی شهر تهران [دوره 2، شماره 10]
:: استادان آیین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی هنر در بوته نقد [دوره 2، شماره 10]
:: اصفهان نو. روایت‌پردازی در فضای شهری معاصر: الگوی آرشیپلاگو پیکره مطالعاتی: بافت تاریخی شهر اصفهان [دوره 2، شماره 5]
:: اقتباس. از تراروایت تا بیش‌روایت؛ بررسی روایت‌های دوم‌درجه [دوره 2، شماره 5]
:: ایوان پاولوف گونه شناسی خطاهای تراژیک در نمایشنامه های سوفکل از منظر رفتار گرایی ایوان پاولف (مطالعه موردی نمایشنامه آنتیگونه ) [دوره 2، شماره 11]
:: برند سبز. سیر تحول اکوبرندینگ: از اکولیبلینگ تا اکودیزاینینگ [دوره 2، شماره 4]
:: بهشت نور نمادپردازی بهشت نور در طومارنگاره چینی مانوی [دوره 2، شماره 10]
:: بیژن نجدی. نقد زیست‌محیطی داستان‌های بیژن نجدی (مطالعۀ موردی سه داستان) [دوره 2، شماره 4]
:: بیش‌متنیت ژنتی. بازنمایی عکس در تصویرگری‌های ابوتراب غفاری در روزنامه شرف با رویکرد بیش‌متنی [دوره 2، شماره 3]
:: پروژۀ طراحی صنعتی. ارزیابی اثربخشی روش یادگیری مشارکتی جیگ ساو بر آموزش فرایند طراحی صنعتی [دوره 2، شماره 7]
:: پل‌ معلّق. بررسی مفهوم، لحن و وجه در رمان پل معلّق [دوره 2، شماره 8]
:: پیر بوردیو. تکوین زیرمیدان تئاتر ایران در دهۀ 90 شمسی براساس نظریۀ میدان پیر بوردیو [دوره 2، شماره 9]
:: پیرامت عناصر بصری در عنوانهای مذهب: بررسی تکه قطعه مانوی MIK III 4970 c recto & verso [دوره 2، شماره 8]
:: پیرنگ. بررسی سازوکار ساختار روایی «شاهرُخ»: تجلی اسطوره فرهنگی «حُر» [دوره 2، شماره 2]
:: تخصص طراحی. آموزش طراحی مبتنی بر علوم شناختی طراحی [دوره 2، شماره 7]
:: تکثر سطوح روایی. روایت‌شناسی «شیار 143» اثر نرگس آبیار سیالیت در چینش روایی و زاویه‌دید (نگاه و زاویه‌دید زنانه به دفاع مقدس) [دوره 2، شماره 8]
:: تنویت اسطورۀ وای، ایزدی دووجهی [دوره 2، شماره 10]
:: تهران. ناهمزمانی فضا: خوانش تطبیقی سرآغازهای تجسم فضای مدرن در کالبد دارالخلافه ناصری و نقاشی متأخرصفوی [دوره 2، شماره 3]
:: جشن هنر شیراز. پیتر بروک و تئاتر بینافرهنگی [دوره 2، شماره 1]
:: جنسیت. فلسفه بوم‌فمینیسم و پارادوکس ذات‌گرایی در آفرینش هنری: بازخوانی‌ سه‌گانه فرهنگ/طبیعت/جنسیت در هنرهای تجسمی معاصر [دوره 2، شماره 4]
:: جهانی شدنِ هنر تحلیل جامعه‌شناختی سرقت هنری در بستر جهانی شدن [دوره 2، شماره 9]
:: خاورمیانه هنر نفتی: در همتنیدگی مدرنیته نفتی و تحولات هنر معاصر ایران و خاورمیانه [دوره 2، شماره 9]
:: خاورمیانه. ظرفیت شناسی دیپلماسی و برندسازی ملی هنر معاصر اسلامی در خاورمیانه [دوره 2، شماره 6]
:: خوانش.   سلطه‌جویی روایت در سروده‌های مالدورور [دوره 2، شماره 8]
:: دیرش و شمارش. روایت و زمان [دوره 2، شماره 8]
:: دیوید لینچ.‌ ویژگی‌های سوررئالیسم جدید در سینما: با نگاهی به آثار دیوید لینچ [دوره 2، شماره 2]
:: رشد صنایع. دگردیسی طراحی صنعتی و نقش آموزش در پیشرفت صنایع در ایران [دوره 2، شماره 7]
:: روایت تصویری بازنمایی تصویری روایت‌‌های اوستا در نقاشی‌‌های مسعود عربشاهی [دوره 2، شماره 11]
:: رویکرد.‌ درآمدی بر بوطیقای نقد [دوره 2، شماره 1]
:: زمستان 66. گسست های معرفتی در نمایشنامه های محمد یعقوبی [دوره 2، شماره 1]
:: سطوح درگیری با هنر اسلامی. هنر اسلام و مسلمانان؛ سطوح مواجهه و تعامل [دوره 2، شماره 7]
:: سینما و تصویر. روایت‌های بالادستی در تقابل با روایت‌های جاری: مطالعۀ موردی ادبیات و هنر [دوره 2، شماره 6]
:: شاهنامه اقتباس از مکاتب نگارگری ایرانی در تصویرسازی کتاب کودک با موضوع قصه‌هایی از شاهنامه [دوره 2، شماره 7]
:: شاهنامه. درام و روایت اقتباسی: نظریۀ انتحار [دوره 2، شماره 5]
:: شخصیت‌داستانی (پرسوناژ). تحلیل پیرنگ‌های موازی و بررسی تکثر زاویه‌های دید در فیلم‌نامه «جدایی نادر از سیمین» اثر اصغر فرهادی [دوره 2، شماره 5]
:: صلح. فرایند روایی شکل‌گیری معنا با مدد از سیر در زمان در تابلوهای «یارا تسلط»، «ملک‌الکلام»، «سجده» و «بطلان» اثر جواد بیاد [دوره 2، شماره 5]
:: طبیعت. طبیعت پیدا و ناپیدا در رمان بزرگراه اثر فرانسوا بن [دوره 2، شماره 4]
:: عباس کیارستمی هنری لفور. سازوکار ضرباهنگ کاوی «زیست محیطی» هنری لفور در بیان سینمایی بر اساس با نگاهی به دو فیلم «طبیعت بی جان» و «باد مارا خواهد برد» [دوره 2، شماره 4]
:: علم‌سنجی. وضعیت بروندادهای پژوهشی اعضای هیئت علمی طراحی صنعتی دانشگاه تهران از زمان تأسیس تا سال 1402 [دوره 2، شماره 7]
:: علوم اعصاب‌شناختی. تأثیر مبانی عصب‌شناختی ادراک دیداری بر مدالیتۀ دیداری در فرایند طراحی گرافیکی [دوره 2، شماره 6]
:: غرفه ایران. نمایشگاههای جهانی و دیپلماسی نمایشگاهی : مطالعه جامعه شناختی اکسپو 2020 دبی و تجربه حضور ایران [دوره 2، شماره 9]
:: فرا ارزش تنشی. معماری: از متن‌بودگی تا ابژه‌شدگی؛ پیکرۀ پژوهش: پل خواجوی اصفهان [دوره 2، شماره 6]
:: فرایند هنری. گفته‌پردازی در فرایند؛ مورد مطالعه: مجسمه‌های محسن وزیری مقدم، ابژه‌های هنری پویا [دوره 2، شماره 6]
:: فرش دستباف شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دیپلماسی فرهنگی فرش دستباف ایران [دوره 2، شماره 11]
:: فرشچیان. مطالعه ترامتنی قربانی کردن ابراهیم؛ نقاشی‌های رامبراند و فرشچیان [دوره 2، شماره 2]
:: فرهنگ دیجیتال. شبه ابژه‌ها در وضعیت دیجیتال: هنر و تنیده شدن انسان و ماشین [دوره 2، شماره 6]
:: قاجاریه. نقد دیدگاه‌های هنرپژوهان درباره هنر قاجار طی سده‌های ۱۳ تا ۱۵ هجری (با تاکید بر هنر نقاشی) [دوره 2، شماره 2]
:: کارولین رائو. بررسی و تحلیل شرایط ظهور امپرسیونیسم انتزاعی در عرصه هنر نقاشی (مکتب نیویورک: از 1940م تا به امروز) [دوره 2، شماره 11]
:: کریستو-کلود. تحلیل مولفه‌ها و مسائل «زیباشناسیِ زیست‌‌محیطی» در آثار کریستو - کلود [دوره 2، شماره 4]
:: کلید واژه ها آبجی خانم- صادق هدایت- داغ ننگ- ارونیگ گافمن- نقد. نقد و بررسی داستان آبجی خانم براساس نظریه داغ ننگ اروینگ گافمن [دوره 2، شماره 11]
:: کمونی قزوی فرشتگان فروافتاده در فال‌نامه‌ی شاه‌طهماسبی و نسخه‌‌های مصور عجایب‌المخلوقات و غرایب‌الموجودات کمونی قزوینی [دوره 2، شماره 10]
:: متن. تجلی نقد بر روند تولید عکاسانه از منظر حقایق سوبژکتیو [دوره 2، شماره 1]
:: مشت‌زن. تطبیق نظام‌های روایی و تعاملی براساس رابطه تصویر و نوشتار در کتاب‌های تصویری ویلی ترسو و مشت زن [دوره 2، شماره 3]
:: موزه. صورت‌های بیانی حضور و غیاب ابژه‌ها در موزه [دوره 2، شماره 7]
:: موزه‌شناسی انتقادی نقد روایت‌های شرق‌شناسانه در بازنمایی هنر اسلامی در موزه‌ها [دوره 2، شماره 9]
:: نشریات معماری. مفهوم نقدمعماری: سیر تاریخی و گونه‌ها [دوره 2، شماره 2]
:: نقاشی معاصر دگرگونگی جایگشتی کاخ خورنق بهزاد در نقاشی معاصر [دوره 2، شماره 8]
:: نگاره «خلیفه هارون در حمام». برداشت‌های پست‌مدرنیستی کلودیا پالماروسی و سودی شریفی از نگاره «خلیفه هارون در حمام» کمال‌الدین بهزاد [دوره 2، شماره 3]
:: نورتروپ فرای فرهنگ تصویر جهانیِ ژانر "پیه‌تا" در صحنۀ نقاشی معاصر ایران با رویکرد تراژیک نورتروپ فِرای [دوره 2، شماره 10]
:: هانیبال الخاص. واسازی روایت، خوانشی از نقاشیهای هانیبال الخاص [دوره 2، شماره 1]
:: هنر دیجیتال تحلیل معنا در آثار زیست محیطی رافائل لوزانو -همر [دوره 2، شماره 11]
:: هنر معاصر. روش‌شناسی تحلیل گفتمان انتقادی سازمانی فرکلاف در مطالعات سازمانی و رویدادی هنر [دوره 2، شماره 1]
:: هنر نوگرا. بازخوانی تصویر هنر مدرن در مطبوعات دهه‌‌های سی و چهل [دوره 2، شماره 2]
:: یوری لوتمان. مطالعه تقابل «فرهنگ» و «طبیعت» به مثابه نظام معناساز در فرایند ترجمه فرهنگی بررسی تطبیقی نمایشنامه «اتوبوسی بهنام هوس» و دو اقتباس سینمایی کازان و توکلی [دوره 2، شماره 1]
پژوهشنامه فرهنگستان هنر Pazhouhesh Nameh-e Farhangestan-e Honar
Persian site map - English site map - Created in 0.02 seconds with 24 queries by YEKTAWEB 4710