0. بوردول، دیوید و تامسون، کریستین (۱۳۸۶)، تاریخ سینما، ترجمه: روبرت صافاریان، تهران: نشر مرکز، ویراست دوم. 0. پیرسون، مت (1384)، «تالیف و فیلمهای دیوید لینچ؛ نگاهی به کله پاککن»، ترجمه: مینا رضاپور، ماهنامه گلستانه، شماره 66، مرداد، صص57-52. 0. تامین، امی (1381)، «در دل رؤیا (جاده مالهالند اثر لینچ)»، ترجمه: مهدی زرینقلم، مجله نقد سینما، شماره 33، آبان، صص119-118. 0. حياتي، وحيد (1388)، «فیلم پستمدرن»، ماهنامه رواق هنر و انديشه، شماره 34، اردیبهشت، صص51-38. 0. دوپویی، ژان مارک (1373)، «آندره برتون و سوررئالیسم: آزادی و طبیعت انسان»، ترجمه: علی عصری، مجله کیهان فرهنگی، شماره 116 و 117، آذر و دی، صص81-80. 0. رضایی، داود (1386)، «رز آبی»، نشریه 451 (نشریه داخلی دانشجویان سینمای دانشگاه هنر)، شماره 10 و 11. 0. ری، رابرت، «امپرسیونیسم، سوررئالیسم و نگره فیلم»، ترجمه: علی عامری، در: مسعود فراستی (ویراستار)، دیالکتیک نقد، تهران: نشر ساقی، 1390، صص282-259. 0. ژیژک، اسلاوی (1384)، هنر امر متعالی مبتذل درباره بزرگراه گمشده دیوید لینچ، ترجمه: مازیار اسلامی، تهران: نشر نی. 0. سادول، ژرژ (1381)، فرهنگ فیلمهای سینما، چاپ دوم، ترجمه: هادی غبرایی، تهران: آینه. 0. عطاری، مهرداد (1386)، «همه چیز دربارۀ دایان»، نشریه 451 (نشریه داخلی دانشجویان سینما دانشگاه هنر) ، شماره 10 و 11. 0. غلامعلی، اسدالله و دیگران (1390)، «وانمایی جهان مجازی در پندار سینماگران؛ پس از مدرنیسم»، کتاب ماه هنر، شماره 152، اردیبهشت، صص26-18. 0. کیسبییر، آلن (1368)، درک فیلم، چاپ دوم، ترجمه: بهمن طاهری، تهران: انتشارات فیلم. 0. لینچ، دیوید (1389)، صید ماهی بزرگ: مراقبه، آگاهی و خلاقیت، ترجمه: علی منصوری، تهران: نشر بهمنآرا. 0. لیوتار، ژان فرانسوا، «پاسخ به پرسش: پسامدرنیسم چیست؟»، ترجمه: مانی حقیقی، در: مانی حقیقی (ویراستار)، نمونههایی از نقد پسامدرن: سرگشتگی نشانهها، چاپ ششم، تهران: نشر مرکز، 1389، صص51-35. 0. میراحسان، احمد (1379)، «پست مدرنیسم و سینما: آوانگاردیسم، رویکردگرایی جدید و سوق طبیعی و استناد در سینمای قرن بیست و یکمی»، فصلنامه سینمایی فارابی، شماره 39، زمستان، صص182-157. 0. هرزوگنرات، برند (1384)، «درباره بزرگراه گمشده (لينچ و لاکان، سينما و آسيب شناسي فرهنگي)»، ترجمه: نیما ملکمحمدی و امیر احمدی آریان، فصلنامه سینمایی فارابی، شماره 57، پاییز، صص136-119. 0. هیوارد، سوزان (1388)، مفاهیم کلیدی در مطالعات سینمایی، چاپ سوم، ترجمه: فتاح محمدی، تهران: نشر هزارۀ سوم. 0. Dreyfus, Herbert, Rabinow, Paul (1983), Michael Focault, Beyond Structuralism and Hermeneutics, second edition, The University of Chicago. [ DOI:10.7208/chicago/9780226154534.001.0001]
|